mandag 25. oktober 2010

Sønderborg by night

Selv om det meste foregår på dagtid, er det liv i Sønderborgs gater på kvelden også. Butikkene har en litt skrall åpningstid, da de alltid stenger 17.30 på hverdager og 14.00 i helgen. Undtaket er matbutikkene som er åpne noen timer til.. Her er noe av det vi har funnet på :)



Første kvelden var vi ute å syklet. Turen ble 4 ganger så lang, da vi ikke fant frem, og syklet tilbake flere ganger. Men vi fikk da i oss mat, som var hensikten, og fant hjem igjen!

Tone og Beate

Byen holdt kveldsåpent til kl 22.00. Gatene myldret av mennesker og god stemning,
og lukten av brente mandler og sukkerspinn bredde seg i luften.

Disse jentene sto i vinduet til en butikk og danset for å trekke folk. Og de danset hele kvelden.
De var de mest livate vi så, for det sto noen andre i en annen butikk, som så ut som de ikke helt ville være med på det.

Et lite orkester vandret langs gatene og underholdt med musikk. De kom også inn i butikkene for å underholde der!

Say Cheese :) Kan jo ikke la vær å bli tatt bilde av sammen med BR-leksaker mannen!

Er ikke så vant til å se at klesbutikkene har sin egen DJ, men igjen, musikk og underholdning drar folk :)

Tente fakler rundt omkring :)

Etter å ha gått i gatene i mange timer, rumlet magen. Heldigvis var det en mann som lagde STORE pannekaker! :D


Shopping! :)
Mye fint i butikkene, så da kan jeg jo ikke la vær å slå til!


Smaker alltid med en strawberry daiquiri..
Minner meg om danskebåten jenter ;*

Ute å spiser på en av byens mange hyggelige restauranter :)

Er ikke bare bare å løsne vinkorken! Men akkurat den vinen smakte ikke så godt,
så den andre hele flasken havnet i fellesskapet på kollegiet.

Vil igrunn legge ut dette bilde av en bestemt årsak. Se på 6 hodene som sitter oppe i andre etasjen og titter ned på oss.
Ser ut som tilskuere! Hoho...

Så jeg fant liksågodt ut at de kunne brukes til noe fornuftig, som å ta bilde av alle oss sykeplejestudenter! :)

Det er utrolig billig å kjøpe drikke ute på by'n! 55 kroner for disse, og 40 kroner for en halvliter med øl. Blir iallefall ikke rakafant av å drikke så mye ute :p

Kosekveld hjemme <3 Med Tv2 Sumo, eplejuice og muffins :)) hihi
Peter, Beate og meg. Ute å spiser på Bella Italia.
Blåskjell i tomat og hvitløksmarinade smakte helt himmelsk!
Peter spiste også blåskjell, som Beate ikke hadde trodd, da han er skeptisk til alt som er nytt.
Så det beviser bare hvor gode de var! :)

Beate, meg og Anders. Ute å spiser på Orkidé, en thailandsk restaurant.
Jeg fikk min mat først, hadde bestilt noe med blekksprut og sjømat.
Så får Anders sin and, MED EN KJEMPEGULEROTROSE!
Jeg klarer ikke å holde meg, og utbryter; OI, se på den a' !.
Anders og Beate begynner å le, og det samme gjør servitrisa.
Hun kommer tilbake med Beates mat, og gir meg en gulerotrose :)
Det er den dere ser på bilde! Hihi, såå fornøyd med den :) Og den smakte godt(!)

Beate, Amalie, Karina og meg. Ute å spiser på Jensens Bøffhus.
Møtte jentene på skolens "café" (oppholdsrom hvor det er pc'er) en sen kveld.
Det viste seg at de hadde vært her en uke, og de kom fra en annen skole, og skulle dra når uka var omme. Det endte opp med at vi avtalte å dra ut å spise et par dager senere.

Det kan kanskje være litt rart, hadde da aldri gått ut å spist med noen jeg ikke kjente hjemme i Norge, som jeg bare hadde møtt et par dager i forveien sånn tilfeldig. Men på grunn av hele settingen så er vi mer åpne og mottagelig for nye ting. Litt deilig også syns jeg :)

Når mørket faller, tenner vi masse masse lys! Og det er så kos :)

Utsikten vi har, over sygehuset


Dette er et bilde av den første uka. Vi hadde kjøpt vin og vinglass. Søndagskveld tok jeg meg et glass vin, og helte oppi glass nr 2. Jeg skulle gå til mitt eget rom, og glipper glasset. Vin og vinglass is no more. Puha...


På turen nedover tok jeg med meg tannbørsten til Anders :)
Så når han kom på besøk, sto den her å ventet <3

Så, det var noe av det som foregår her i Sønderborg i de sene kveldstimer! Vi hygger oss selv om vi har mye faglig å gjøre. Så tiden går utrolig fort! Litt skremmende til tider, men savner dere der hjemme, så skal bli godt å se dere igjen!



Kys og knus
Tone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar